Gimnastyka Słowiańska w Tradycji Białoruskiej, to rodzaj aktywności bardzo bezpieczny dla praktykujących ją Kobiet. Ale jak zawsze wykonując ruch, warto się przygotować.

Co zrobić, aby podczas ćwiczeń nie zrobić sobie krzywdy i aby było przyjemnie oraz relaksująco?

Jest kilka zasad, które warto znać nim osiągniesz poziom zaawansowany:

1. Zaufaj nam. Warto rozpocząć przygodę z Certyfikowaną Instruktorką. Jeśli nie możesz spotkać się osobiście, na platformie Szkoły Online, możesz wykupić nawet pojedyncze zajęcia. Doświadczona w pracy z ciałem osoba, opowie Ci wtedy, na co przede wszystkim należy zwrócić uwagę, spojrzy na Twoje ciało i dostosuje sposób pracy do możliwości Twojego ciała.
2. Nie wstydź się. Jeżeli masz jakieś choroby lub dolegliwości zdrowotne, nie wstydź się o tym powiedzieć Instruktorce podczas zajęć lub napisz do nas. Gimnastyka pomaga w powrocie do zdrowia nawet w bardzo trudnych przypadkach! Jednak, jak już wspomniałam, ważne jest, by dostosować ćwiczenia do swoich możliwości.
3. Nic na siłę. W Gimnastyce Słowiańskiej w Tradycji Białoruskiej ograniczenia w ciele nie pozwolą na eksperymenty. Każde z 27 ćwiczeń ma swój wariant docelowy, jednak jeśli Twoje ciało nie jest jeszcze gotowe, odpowiednio rozciągnięte, rozluźnione, wejście w doskonałą postawę może być niemożliwe. Nie przejmuj się tym! Nie musisz ćwiczyć jak Instruktorka. Wykonuj ćwiczenia, na tyle na ile możesz i bądź z tego dumna!
4. Unikaj bólu. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia nie powinny boleć, choć możesz podczas ćwiczeń poczuć napięcia, które masz w swoim ciele. Jeśli niepokoi Cię ból podczas wykonywania ćwiczyń, skonsultuj się z Instruktorką – jesteśmy dla Ciebie i zawsze chętnie pomożemy.
5. Bądź dla siebie dobra. Na początku możesz czuć dyskomfort klękając czy układając łokcie na ziemii. To normalne. Warto zadbać o swój komfort i podłożyć nawet trzy czy cztery kocyki, albo poćwiczyć na materacu. Gimnastyka Słowiańska działa najlepiej, kiedy jest przyjemnie.
6. Warto oswoić strach. To naturalne, że w niektórych pozycjach możesz obawiać się, że upadniesz, że zrobisz sobie krzywdę. Jednak strach sprawia, że ciało się napina, a przecież chodzi nam o to, by je rozluźniać. Dlatego pamiętaj, że zawsze możesz położyć wokół siebie miękkie poduchy, ćwiczyć na łóżku, a w ćwiczeniach na jednej nodze np. oprzeć się o ścianę lub oparcie krzesła. Jeśli boisz się pochylić do przodu, możesz podeprzeć się rękami – to naprawdę w porządku.
7. Doceniaj «pozycję wyjściową». Pomaga ona nie tylko ustawić sylwetkę, aby wykonać dalej prawidłową sekwencję ruchów, ale także poczuć ciało i umiejscowione w nim napięcia. Przed i po każdym ćwiczeniu stań na chwilę w pozycji wyjściowej i weź głęboki oddech.
8. Uśmiechnij się. 🙂 Jeśli będziesz pamiętała o uśmiechu podczas ćwiczeń, rozluźnisz także mięśnie twarzy. 🙂

Indywidualny przedsiębiorca Oksana Pawlowska

UNP 193211708

Świadectwo rejestracji № 193211708, wydane przez Komitet wykonawczy miasta Mińska.

+ 375 29 653 7667, Viber, Whatsapp

a.paulouskaya@gimnastykaslowianska-online.pl